EVA K.: Olen perustanut uuden blogin

Käypä kurkkaamassa:http://artevasaani.blogspot.com/
I started a new blog: http://artevasaani.blogspot.com/

26.3.2008

EVA K: marraskuu-sarja


Keskellä synkintä syksyä alkoi syntyä mustia kasseja. Idea lähti siitä, että olin saanut mustia pellavanpaloja (jostain syystä minä nykyään saan näitä materiaaleja!) ja aloin niille painaa yhtä piirtämääni aika isoa kuviota valkoisella painovärillä. Paloja tuli aika läjä ja siinä sitten ihmettelin, mihin niitä voisin käyttää. Kuvio näytti yksinään tai sarjana aivan liian hallitsevalta eikä sopinut kotona mihinkään. No, taas kerran sakset toimivat konsulttina. Kuviot surutta halki ja poikki ja sitten ompelemaan niiden ympärille kaitaleita hirsimökkitekniikalla samasta mustasta pellavasta. Palakaupasta löysin tukevaa mustaa puuvillakangasta ja niinpä ompelin niistä kasseja, joihin tuli näitä blokkeja molemmille puolille. Väliin laitoin ohuen vanun ja tikkasin kuvion käsin (mieluisin työvaihe!). Jossain vaiheessa hoksasin, että blokeista voi tehdä myös taskuja.
Sarja on poikinut isoja taulukasseja, reiluja ostoskasseja, olkalaukkuja, kenkäpusseja. Kaikki ovat täysin yksilöllisiä. Joukossa on muutama kokonaan pellavasta tehty pienempi laukku. Jonkin verran olen tehnyt lahjaksi, mutta näitä olen myös myynyt. Marraskuu-sarja onkin oma muovikassinvastustuskampanjani...

1 kommentti:

Lellu kirjoitti...

Hienoja kasseja! :)